Search

"סיכול מינוי נציב קבילות יפגע בחיילי צה"ל" - News1 מחלקה ראשונה

"סיכול מינוי נציב קבילות יפגע בחיילי צה"ל" - News1 מחלקה ראשונה

ליברמן. מהתעמולה יישארו רק הבטחות על הנייר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
עידן יוסף

התקווה כי אביגדור ליברמן הוא זה שיבטל את "חוקי השבת" וינהיג בישראל מדינה חילונית היא תקוות שווא. לראיה: ישראל ביתנו היא שהצביעה באופן עקבי נגד תחבורה ציבורית בשבת ובעד צמצום העבודו...

ללא מילים [צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90]
ציפי לוין
הלב מחסיר פעימות, והעיניים מתרוצצות    על השידה הקטנה, הסטנדרטית, אין כלום, לבד מקופסת מונטנה כמעט מלאה, אבל במגירה העליונה הוא מוצא חפיסות ריקות של כדורי שינה
חברות הקונגרס הדמוקרטיות: אילהאן עומר ממינסוטה (משמאל), איאנה פרסלי ממסצ'וסטס, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק ורשידה טייב ממישיגן [צילום: ג'.סקוט וייטאפל/AP]
זהר טל

הסיפור של אישור הביקור ההומניטרי לחברת הקונגרס האמריקני מספר את סיפור תעשיית השקרים כולה - השנאה לישראל גדולה יותר מהאהבה למשפחה. עדיף לא לכבד סבתא קשישה בביקור, על-מנת שלא לוותר, ...

יואב יצחק
גרסטל. בוררת [צילום: פלאש 90]

בוררת ומגשרת

הילה גרסטל. ילידת 13.6.1955, ישראל. נשואה לראובן ולהם שני ילדים.

ב-1973 סיימה את לימודיה התיכוניים בתיכון עירוני בהרצליה. בשנים 1975-1973 שירתה בצה

איתן ששינסקי [צילום: פלאש 90]

כלכלן

איתן ששינסקי (נולד: 29 ביוני 1937), כלכלן ואיש אקדמיה ישראלי.

תום שגב [צילום: AP]

סופר, עיתונאי

תום שגב (נולד: 1 במרץ 1945), עיתונאי, פובליציסט והיסטוריון ישראלי.

"סיכול מינוי נציב קבילות יפגע בחיילי צה"ל"
בריק. בניגוד לחוק, אין מחליף [צילום: יוטיוב]

בפנייה לשר הביטחון נתניהו, לשר המשפטים אוחנה וליועמ"ש מנדלבליט, דורשים בתנועה למדינה יהודית ובארגון תורת לחימה למלא אחר לשון החוק ולמנות לאלתר נקח"ל קבוע "גם הנציב הקודם מונה בתקופת ממשלת מעבר, וממלא המקום הנוכחי מצוי בניגוד עניינים"

▪  ▪  ▪

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית וארגון תורת לחימה דורשים מינוי קבוע לתפקיד נציב קבילות החיילים זאת בעקבות תלונות מצד חיילים.

כיום עומד בראש הנציבות ממלא-מקום, תת-אלוף (מיל') איתן דהן, אשר משמש במקביל כמבקר מערכת הביטחון וכחבר המטכ"ל.

בדרישה, שנשלחה לשר הביטחון, לשר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה, נאמר כי אי-מינויו של נציב קבוע בטענה שמינוי כזה צריך להיעשות רק לאחר הבחירות הקרובות, מנוגדת לחוק, ואף תמוהה לנוכח כך שהנציב הקודם אלוף (מיל') יצחק בריק, שהומלץ בשנת 2008 על-ידי שר הביטחון דאז אהוד ברק, מונה בתקופת ממשלת מעבר בראשות אהוד אולמרט.

על-פי חוק השיפוט הצבאי, "שר הביטחון יגיש לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את שם המועמד לתפקיד נציב הקבילות לא יאוחר מתשעים ימים לפני תום תקופת כהונתו של נציב הקבילות המכהן, והוועדה תדון בהצעתו לא יאוחר משישים ימים לפני תום תקופת כהונתו של נציב הקבילות המכהן". אולם למרות שהנציב הקודם סיים את תפקידו ב-19 בינואר השנה, מאז ועד היום, במשך תקופה של שבעה חודשים, מכהן בתפקיד מינוי זמני.

בפניית תורת לחימה והתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, אשר הוגשה באמצעות עורך הדין כפיר יפת, מתבקשים רה"מ בנימין נתניהו, השר אמיר אוחנה והיועמ"ש אביחי מנדלבליט, להפעיל לאלתר את סמכויותיהם החוקיות לצורך מינוי נקח"ל קבוע, תוך הבאת המינוי לאישור ועדת החוץ והביטחון. לדברי עו"ד יפת, "העדר מינוי קבוע לתפקיד נקח"ל, מזה תקופה ממושכת, יש בו משום פגיעה חמורה בזכויות החיילים וביכולתה של הנציבות לפעול בצורה מיטבית, אוביקטיבית, בלתי תלויה ונחרצת דיה למילוי תפקידיה החשובים".

עוד נטען כי העובדה שממלא-מקום הנציב משמש כחבר בפורום המטה הכללי מעמידה אותו במצב של ניגוד עניינים פסול, שכן הנציב אמור לברר תלונות של חיילים גם ביחס להחלטות שמתקבלות בפורום המטה הכללי וע"י הרמטכ"ל בעצמו.

מ'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית' ו'תורת לחימה' נמסר: "העשור המוצלח של אלוף במילואים יצחק בריק בתפקיד נציב קבילות החיילים הוכיח עד כמה קריטית לביטחון ישראל השמעת קולם האותנטי של החיילים והמפקדים בשטח. לא ייתכן שתתרחש בצומת חשוב זה לקות מנהלתית ומשפטית כה חמורה של עיכוב הנמשך כמעט שנה בתהליך מינוי נציב במשרה מלאה, אשר לנגד עיניו יעמוד שיקול אחד - טובת הבנים של כולנו, חיילי צה"ל".

תאריך:  20/08/2019   |   עודכן:  20/08/2019
עידן יוסף
"סיכול מינוי נציב קבילות יפגע בחיילי צה"ל"

התדמית האנטי חרדית החדשה של ליברמן במערכת הבחירות הנוכחית ממשיכה להתנפץ. עמית סגל חושף (יום ג', 20.8.19) בחדשות 12 תיעוד מפגישה של מנהיג הפלג הירושלמי, מגדולי המתנגדים לגיוס לצה"ל - הרב שמואל אוירבאך המנוח שאנשים מהפלג בראשותו חוסמים כבישים ותוקפים חיילים המגיעים לשכונות חרדיות.

הרווח הנקי של יבואנית הרכב קרסו במחצית הראשונה של שנת 2019 עלה לכ-76.4 מיליון שקל, לעומת כ-65.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני של השנה עמד על כ-46.4 מיליון שקלים.

חברת מעדני מיקי הודיעה (יום ג', 20.8.19) כי במסגרת בדיקות האיכות השגרתיות שעורכת החברה במפעליה, התקבלו תוצאות בדיקות המעלות חשש להימצאות חיידק סלמונלה בחומר הגלם (טחינה גולמית) אותו היא רוכשת מספק חיצוני.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחמים כהן, ביטל שטר מתנה על דירה מכוח טענות שלא הועלו במקור והגיע למסקנות ללא ביסוס עובדתי. כך קובעת (יום ג', 20.8.19) שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבור שיש לפסול את בנצי גופשטיין וברוך מרזל מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22, ולעומת זאת לאשר את התמודדות רשימת עוצמה יהודית ואיתמר בן-גביר.
איתמר לוין
איתמר לוין
איציק וולף


2019-08-20 19:51:35Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiNGh0dHBzOi8vd3d3Lm5ld3MxLmNvLmlsL0FyY2hpdmUvMDAxLUQtNDE2OTg3LTAwLmh0bWzSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to ""סיכול מינוי נציב קבילות יפגע בחיילי צה"ל" - News1 מחלקה ראשונה"

Post a Comment

Powered by Blogger.