Search

רקטה נפלה בשטח פתוח ליד שדרות; צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה - הארץ

רקטה נפלה בשטח פתוח ליד שדרות; צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה - הארץ

כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו הלילה (שבת) מטרות של חמאס בצפון רצועת עזה, בהם מוצב ועמדות צבאיות. זאת, בתגובה לשיגור חמש רקטות אמש מרצועת עזה לישראל. עיריית שדרות מסרה אתמול כי אחת הרקטות נפלה בשטח פתוח ליד העיר וגרמה לשריפה קטנה, וכי שתי נשים לקו בחרדה. קודם לכן נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות, באור הנר וביישוב איבים הסמוך לשדרות. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי אין נפגעים בתקיפת צה"ל.

מוקדם יותר אתמול הודיע משרד הבריאות בעזה כי שני נערים, בני 14 ו-17, נהרגו מירי חי של צה"ל בעימותים ליד הגדר. לפי המשרד, הנער בן ה-14 הוא חאלד אבו בכר ארבעי, תושב מחנה הפליטים אשאטי, שנורה מזרחית לעיר עזה, והנער בן ה-17 הוא עלי אל אשקר, שנורה בראשו מזרחית לג'באליה. גורם מדיני בחמאס אמר אתמול ל"הארץ" כי חדר המבצעים המשותף של הפלגים הפלסטיניים בוחן אם וכיצד להגיב על הרג שני הצעירים.

השריפה שפרצה בעקבות נפילת הרקטה ליד שדרות, הלילה
אלי הרשקוביץ

במשרד הבריאות הוסיפו כי 74 פלסטינים נפצעו אתמול בהפגנות, מתוכם 46 מירי חי. חלק מהפצועים במצב קשה. צה"ל הודיע אמש כי ההפגנות נשאו אופי אלים במיוחד, וכי הכוחות בשטח עצרו שני חשודים שחצו את הגדר באזור צפון הרצועה. הם לא היו חמושים, והועברו לחקירה. לפי ההודעה, זוהו כמה פלסטינים נוספים שחצו את גדר המערכת בצפון ודרום הרצועה, אך הם שבו מיד לשטח הרצועה. מצה"ל נמסר כי הפרות הסדר כללו "השלכת כמות גדולה של מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל. ניכרת השחתה של הגדר במספר מוקדים".

לפי מרכז אל-מיזאן לזכויות אדם ברצועה, 324 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בהפגנות השבועיות ליד הגדר מאז 30 למארס 2018. בין ההרוגים 46 ילדים, תשעה נכים, ארבעה  פרמאידקים, שתי נשים ושני עיתונאים. לפי המעקב, מאז החלו ההפגנות נפצעו בעימותים עם צה"ל 18,085 בני אדם, מתוכם 4,483 קטינים ו-813 נשים.

ההפגנות ליד גדר המערכת בעזה, היום
AFP

לאחר ההודעה על מותם של שני המפגינים איים דובר חמאס, חאזם קאסם, על ישראל. לדבריו, "ישראל מגבירה את התוקפנות נגד מפגינים שהביעו מחאה לא אלימה וישראל תישא באחריות על פשעים אלה". הוא הוסיף: "מדיניות הפגיעה המכוונת באזרחים מצד חיילי הכיבוש לא תרתיע את העם הפלסטיני להמשיך במאבק למען חירותו".

בהפגנות השתתפו כמה אלפי פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך הגדר. בשבוע שעבר נהרג בהפגנות צעיר בן 25, בדר אדין אבו מוסא, שנורה מזרחית לחאן יונס. 

ביום ראשון שעבר נורו שלוש רקטות לעבר שדרות בזמן שהתקיים בעיר פסטיבל מוסיקה בהשתתפות אלפי אנשים. כיפת ברזל יירטה שתי רקטות, ונפילה אותרה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.



2019-09-07 04:36:07Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMWh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy9wb2xpdGljcy8xLjc4MDY0NzfSATVodHRwczovL3d3dy5oYWFyZXR6LmNvLmlsL2FtcC9uZXdzL3BvbGl0aWNzLzEuNzgwNjQ3Nw?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "רקטה נפלה בשטח פתוח ליד שדרות; צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.