Search

ירי הנ"ט של חיזבאללה | נזיפות פיקודיות ושיחות הבהרה - ערוץ 7

ירי הנ"ט של חיזבאללה | נזיפות פיקודיות ושיחות הבהרה - ערוץ 7

כמעט חודשיים לאחר תקרית הירי החמורה בצפון, במהלכה פגע טיל נ"ט באמבולנס צבאי שהיה ריק מחיילים, מסכמים בצה"ל את תחקיר האירוע.

כזכור, באירוע שזכה לכינוי 'בין המיצרים', ניסה חיזבאללה להוציא לפועל פיגוע בעקבות חיסול הרחפנים, ושיגר טילי נ"ט לעבר מוצבים צבאיים ולעבר אמבולנס צבאי שהיה באותו הזמן ריק מחיילים.

מסקנות התחקיר מעלות ליקויים בתהליכי הפיקוד והשליטה בגדוד במהלך ההיערכות וכן כי אישור הנסיעה לרכב הצבאי בציר ניתן על-ידי סגן מפקד הגדוד, למרות הנחיות מפקדיו בנושא. בנוסף, מעלה התחקיר כי החטיבה המרחבית לא ביצעה בקרה ראויה וכי היה פיקוח לקוי על התנועה בצירים.

לצד זאת, עולה בתחקיר כי מאמץ ההגנה המותאם לאיום ופריסת הכוחות במרחב לאורך ההיערכות, לצד חסימות הצירים, הם שהקשו על האויב במציאת מטרות לפגיעה במשך ימים רבים.

מצה"ל נמסר כי "בנושא הצעדים הפיקודיים, עמד הרמטכ״ל על אמות המידה הנדרשות לטיפול בשגיאות ובתקלות. הרמטכ"ל הבחין בין שלושה מצבים שונים – שגרה, פעילות מבצעית ופעילות מבצעית תחת אש".

הרמטכ״ל הדגיש כי בפעילות מבצעית היחס לטעויות צריך להיות מקל ביחס לשגרה, זאת מהטעם שבפעילות מבצעית בכלל ותחת אש בפרט, יש מקום לשקלל את הלחץ ומאפייני המצב המבצעי.

קבלת ההחלטות בהיערכות להגנה טרם ירי הנ״ט ובעת פינוי מוצב ׳אביבים׳, הוגדרו כפעילות מבצעית, אך לא כפעילות תחת אש. לפיכך, הרמטכ״ל מצא לנכון להעיר פיקודית למספר מפקדים על קבלת החלטות שגויה, ויחד עם זאת להעניק גיבוי למפקדים שפעלו בשטח.

הרמטכ"ל קבע כי תירשם נזיפה פיקודית לסגן מפקד הגדוד על אישור הנסיעה בציר אסור לתנועה וכן כי תירשם נזיפה פיקודית למפקד הגדוד על אופן פינוי ואבטחת מחנה אביבים, שלא בוצע על פי הנהלים.

הרמטכ"ל, שהגדיר את האירוע "תקרית מבצעית חמורה", החליט לזמן לשיחות הבהרה קצינים נוספים מהגזרה ובכללם את מפקד החטיבה המרחבית 300, אלוף-משנה רועי לוי.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, הסביר הבוקר כי "קבלת ההחלטות בהיערכות להגנה טרם ירי הנ"ט ובעת פינוי מוצב אביבים, הוגדרו כפעילות מבצעית, אך לא כפעילות תחת אש. לפיכך, הרמטכ"ל מוצא לנכון להעיר פיקודית לכמה מפקדים על קבלת החלטות שגויה, ויחד עם זאת להעניק גיבוי למפקדים שפעלו בשטח".

תיעוד ירי הנ״ט לעבר כוחות צה״ל



2019-10-27 08:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmlubi5jby5pbC9OZXdzL05ld3MuYXNweC80MTYyNzXSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "ירי הנ"ט של חיזבאללה | נזיפות פיקודיות ושיחות הבהרה - ערוץ 7"

Post a Comment

Powered by Blogger.